tisdag 31 december 2013

nyårsafton

Det är nyår.
Vi är i ett annat land.
Det känns lite som en annan tid.
Ett annat liv.
Jag minns förra året.
Linnea hade precis hämtat sig från sin förkylning.
Smärtorna i lungorna hade bara ökat.
Men vi fick några timmar hos våra vänner.
God mat. Lycka i ögonen.
Innan vi fick åka hem för mer morfin.
Hemma la vi oss ner.
Linnea i sin säng. Jag på en madrass bredvid.
Vi tittade ut över hustaken.
Vackra fyrverkerier blixtrade över himlen.
Vi pratade om hur fina de var.
Vi pussades gott nytt år.
Det kändes hoppfullt.
Jag knep ihop mina ögon och önskade att det nya året skulle bli bättre.
Att det jobbigaste låg bakom oss nu.
Den önskningen var det nog ingen som hörde.
För det blev inte bättre.
Bara värre.

2 kommentarer:

  1. En varm lång kram från en okänd mamma i huvudstaden som läser din blogg med tårar i ögonen i varje inlägg. Jag hoppas av HELA mitt hjärta att 2014 blir ett år där glädjen kan komma åter i era liv.

    SvaraRadera
  2. Tack, fina du!
    Hoppas att ni får ett fint 2014.
    Kram

    SvaraRadera