fredag 20 december 2013

snart reser vi

Vi är på julavslutning i skolan.
Det är gripande.
Tårfyllda ögon som hotar med att svämma över.
Men det går fint.
Jag har blivit expert.
Det är så många minnen som yr upp.
Julavslutningar med Linnea.
Sista för henne på denna skolan. Innan vi skulle flytta.
Som hon höll i. Hade organiserat.
Stolthet som blandades med sorg.
Lillasysters förra som jag inte kunde vara med på. För då var vi på sjukhuset.
Vi sitter där och jag ser alla fina.
Barn. Lärare. Familjer.
Och jag känner en sådan tacksamhet för att lillasyster får vara i denna klass.
Med dessa fantastiska fröknar.
Som ser henne. Ger henne trygghet.
Ute är vädret grått och regnigt.
Hemma står väskorna packade.
Snart reser vi till en annorlunda jul.
Sol. Värme. Och fina vänner.
Jag hoppas att det kan tina våra frusna själar.
Att det är starten på en lite lättare fas.

2 kommentarer:

  1. Ännu en jobbig tillställning som påminner. Hoppas nu att ni kan njuta av ledigheten tillsammans. Något stämningsfullt julväder ser det inte ut att bli här hemma. God Jul & Gott Nytt År önskar Susanne

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får en så God Jul och ett Gott Nytt År som det bara går (med tanke på omständigheterna). Lite sol och värme kan nog hjälpa till och värma en frusen själ!

    SvaraRadera