måndag 18 maj 2015

så överlevde jag ännu en dag

Många kvällar.
Speciellt efter de där extra tunga dagarna.
Då infinner sig lugnet vid skymningen.
En lättnad över att ha klarat dagen.
Och att den oftast gått ganska bra.
Har dagen varit riktigt illa är den åtminstone över.
Mitt i allt är det en skön känsla.
En känsla jag hoppas stannar. En känsla jag är tacksam över.
Så snälla lilla naiva barnet i mig:
Sluta aldrig med denna förnöjsamhet över det lilla.
Sluta aldrig med att tro att det blir lättare.
Utan den känslan tror jag inte att det går att andas.

8 kommentarer:

  1. Har en lillebror här hemma -utan storebror , en klok liten kille som emellanåt får mig att tro på att det finns en annan värld som storebror skickar hälsningar ifrån -fast jag egentligen inte tror på att den världen finns...fast det är så skönt när det händer -de där korta stunderna av hälsningar från andra sidan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Önskar oss båda, och alla andra som tvivlar, att få tro lite mer. Det gör livet lite lättare att bära.
      Kram

      Radera
  2. Jag beundrar er för varje steg och för varje dag. Fortsätt, en dag i taget, för lillasyster, för Linnea och för livet <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Sm, små steg. Det går. Så länge inte blickarna ser för långt.
      Kram

      Radera
  3. Kram! Så vackert du skriver! Önskar er en fin helg, Eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Eva! Önskar dig fina dagar med!
      Kram

      Radera
  4. Livet är oändligt. Hon lever vidare på ett bättre ställe.

    SvaraRadera